Weekly Photo Challenge: Broken

Maybe I’m too lazy to do anything in this fasting month. Even taking one shoot for this week’s photo challenge, “Broken“. So yeah I browsed my pictures collection and stumbled upon this cute yet broken piggy bank. I took this picture at Museum Gajah. A museum which collect so many historical objects. Speaking of which, if I’m not mistaken, this piggy bank comes from Majapahit era. CMIW.

Piggy Bank @ Museum Gajah

In Indonesia, piggy bank called “celengan”, while celeng is the Indonesian language for Pig (wild boar to be exact, but hell yeah we’re still piggy family aight?). This piggy bank might be broken, but as long as you manage your money good.. You can never be broke. Can I have an amen for that, people? Have a nice-hot-humid day! :)

14 thoughts on “Weekly Photo Challenge: Broken

    • titiw says:

      Mamahku dari mana itu kemaren trus beli celengan ayam tanah liat guede bangeeet.. Hihihi.. tapi kok aku gak sreg nyeleng di situ ya..? x) Trus celengan kamu itu maih ada apa udah dipecahiiin?

      • aldriana amir says:

        haha.. celengannya udah dipecahin, tiw.. iya, skrg jg udah ga tertarik nabung di celengan, lbh seneng buat pajangan aja.. iya byk tuh yg jual celengan segede-gede gaban di pinggir jalan ya.. aku punya yg kodok gede, dr tanah liat gitu, berarti namanya froggy bank ya.. *ngok*

        • titiw says:

          Muahahaha.. apa karena koin atau receh itu gak terlalu berarti sehingga orang2 udah males nyeleng ya..? Nyeleng bisa dibilang ngepet nggak sih..? Eh.. *NGOKCOMBO*

    • titiw says:

      Oh iya ya itu pake semen.. AKu juga baru nyadar.. Kenapa dia gak pake lem super aja ya..? Biar lebih transparan dan alus.. Ck..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *